rooswielink.reismee.nl

I'm Home!

Lieve lezers,

Zoals ik schreef in mijn 1na laatste blog komt hier mijn eindverhaal.

Vrijdag ochtend 30 september vertrokken we met zen allen in de vroege uren naar Bangkok.
De reis verliep goed. Iedereen was nog moe van de vorige nacht dus slapen deden we allemaal. Een maal in Bangkok aangekomen hadden we bedacht om weer naar het zelfde hotel te gaan. Nu nam ik alleen een duurdere kamer. Het was heerlijk. Ook om na lange tijd weer onder een warme douche te staan. Na te hebben geluncht zijn we met zen allen naar Chinatown gegaan. We hebben daar wat rond gelopen en geshopt. Na Chinatown zijn Kim ik en Anne Sofie naar het shopping centra MBK gegaan. Het heeft maar liefst 6 verdiepingen. Na een aantal uren er te hebben geshopt waren we nog maar op de derde verdieping. Kleren heb ik er genoeg gekocht. Tegen half 6 gingen we met z'n drieën in een tuktuk terug naar ons hotel. We aten met zen allen bij de pizzaria en na de pizza's besloten we ons terug te trekken in ons hotel en ons klaar te maken voor de nacht. Half 10 was het dan zover met een groep van 15 man liepen we naar khoasan road. Daar besloten we eerst maar eens wat cocktails te nuttigen. Na een paar cocktails te hebben genuttigd werd het tijd om te dansen. Op naar de Pub. En het was er weer ouderwets gezellig. De drukte viel in het begin nog mee naar mate de avond viel werd het steeds druker en gezelliger. Zo ontmoette we een heel stel engels mannen waar we gezellig mee hebben staan praten en dansen. Maar er waren ook mindere momenten in de discotheek. Zo wou een neger mee meetrekken ergens heen en moest ik doormiddel van een engels man gered worden. Ja dat was niet fijn. Na dat we stevig hadden gedanst en gedronken moesten we een stevige maal halen bij jawel de MC. En na het eten was het dan echt tijd om onze bedden op te zoeken.

Zaterdagmorgen stond ik vroeg op. Ik wou namelijk de beroemde tempel in Bangkok bezoeken. En ja als iedereen last heeft van een Hangover is het aan jezelf om er alleen heen te gaan. En daar heb ik geen spijt van gehad. Wat een prachtige tempel was het. En oook zeer groot. Na de tempel te hebben bezocht ben ik terug gegaan naar ons hotel. Daar ontmoette ik de anderen. Ik nam eerst afscheid van Mel en KIm. Mijn twee grote zussen. Kim zal ik nog wel eens zien want zei woont in Nederland maar mijn andere grote zus Mel woont in Australië. EN dat is aan de andere kant van de wereld. Wanneer ga ik haar ooit weer zien....Na een zwaar afscheid ben ik met Sam en Elisa op pad gegaan. We hebben nog even over Khaoson road gelopen en Elisa en ik zijn daarna doorgegaan naar jawel opnieuw het grote shopping centra. Daar zijn we goed geslaagd. In de avond hadden we met zen allen nog lekker gegeten en toen was het tijd om dag te zeggen. De reis zat er voor mij op. Het was gebeurd.

Ja afscheid nemen is nooit leuk. Vooral niet van mensen waar je om geeft.
Ik stapte in het busje dat me bracht naar het vliegveld. De reis eindigde voor mij hier.
Toen ik in het busje zat bedacht ik mij dat ik ontzettend veel ervaring op heb gedaan. Lieve mensen heb ontmoet en een nieuwe cultuur heb leren kennen. Nee dit verhaal kan niemand mij naa vertellen. Ik ben er trost op dat ik het gedaan heb!

De vliegreis verliep snel. Eenmaal aangekomen op schiphol en de douane door gekomen was moest ik alleen nog wachten op mijn spullen. Toen mijn spullen arriveerde liep ik dan richting de ontvangsthal maar voordat ik miijn familie kon zien moest ik eerst mijn spullen nog even door de scan laten halen. Want ja een blonde meid met een grote koffer is zeker niet te vertrouwen ehmmm.... Toen alles werd goed gekeurd liep ik snel naar mijn familie. En daar stonden ze met een spandoek op mij te wachten. Tranen rolde over ieders wang. We waren blij om elkaar weer te zien.

En nu ben ik dan al een paar dagen in Nedereland. Het is voor mij nog steeds ontzettend wennen om hier te zijn. Het is ongeloof om ineens weer in je eiegen land terug te zijn. En dat het leven weer verder moet gaan. Ik mis Thailand en mijn vrienden ontzettend en ga het liefst met het volgende vliegtuig weer mee terug maar dat zit er voorlopig nog niet in.

Ik heb ontzettend veel van deze reis geleerd. Het heeft mij ontzettend goed gedaan. Ik ben tot nieuwe inzichten gekomen en ben klaar om te gaan leven. Zo heb ik mijn nieuwe plannen voor me liggen. Een toekomst eneen nieuwe verhaal dat op mij en jullie te wachten staat. De reis begint nu en ook volgende jaar. De reis gaat dan naar Australië. Ja ik ga mijn oudere zus Meldaar opzoeken. En het land natuurlijk bekijken.

Lieve lezers dan kom ik hier aan het einde van mijn verhaal.
Mijn verhaal die niemand zal kunnen na vertellen.

Bedankt dat jullie mijn trouwe lezers zijn geweest.
Binnenkort zal ik bij verschillende mensen een bezoekje brengen en mijn foto boek en verhaal vertellen en laten zien.

Bedankt Liefs Roos.

Reacties

Reacties

Gerard

Roos,

Ik heb je zeer enthousiaste verhalen steeds gelezen. Goed geleefd en gedaan. Wie weet nog eens tot ziens.

Willem/Wim.

Voor de eerste keer dat ik zo een uitgebreid/leuk reisverslag heb gelezen. Komt bij dat het nog familie is en dat maakt het nog iets meer interessant. Kom je ooit een keer in Den Haag, dan is het voor jou niet veel moeite om ff langs te komen op de Strausslaan no 10. Als je er (plezier aan zou hebben), neem ik je mee naar de Noord-Aa, om je de surfsport bij te brengen. Neem als het te koud is dan een wetsjoet
(nat pak) mee. Het kan natuurlijk ook zonder het laatste.
Of andersom Ria en Ik zei de gek naar het noorden rijden. Maar wij (oudjes) zien er een beetje tegenop om wat meer te reizen dan vroeger. Groetje en tot mails, Ria en Willem.

Willem/Wim.

Vul onderstaande velden in om een reactie te plaatsen op dit reisverhaal. Wie,, IK? ahweer??

Willem/Wim

Dag Ome Wim!
Leuk dat je zo intensief mijn verhalen bij houd.
Met jou gaan surfen klinkt natuurlijk goed in de oren. Ik ben van plannen binnekort de kant van Den Haag op te gaan dus zal jullie ook een bezoekje brengen.
We mailen!

Groetjes je nichtje!

Wim

Hart-stikke leuk dat ik je binnenkort kan ontmoeten.
Het mooiste is als er een beetje wind staat en het droog is. Als het eenmaal regent, dan ben je toch al nat. maar in de regen pak aandoen en optuigen, is niet zo (sonnâg)
Én, neem je dan een natpak mee! ToT Mails, Willem/Ria.
En, wat is jouw E-Mail adres dan?

Margriet C

Lieve Roos,
Sorry voor mijn late reactie maar ben net weer terug van vakantie maar ben enorm benieuwd naar je foto's. Tot gauw!
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active