rooswielink.reismee.nl

Teaching!

Goedemiddag lieve trouwe lezers,

De 3deweek is alweer halver wege. Het schiet nu op. Maar naar huis verlangen doe ik nog niet echtik vermaak me hier namelijk prima! Natuurlijk mis ik jullie wel!

Afgelopen maandag begon de eerste les dag. Om 9uur stonden we met 4 personen voor een klas. We werden er zonder uitleg of wat voor gezet en je moest de kinderen maar engelse les geven. De kinderen waren jong en erg lief. Maar het is in het begin moeilijk in te schatte hoe hun niveau engels is. Op spelende wijze bedachten wij engelse les te geven. Zo zongen wij hoofd schouders knie en teen in het engels. We speelde Teacher zegt. En we leerden de kinderen de namen van onze lichaams delen in het engels. De kinderen zijn ontzettend lief en kunnen de hele dag wel op je springen of aan je hangen. Ook kreeg ik allemaal kadootjes van ze. Zelf gemaakte tekeningen en zelf gemaakte harten en zwanen. En ze vroegen om overal mijn naam om te schrijven. Na de ochtend te hebben gehad hadden we in de middag een lunch. En het eten is daar zo schrep. Ik eet alleen maar daar rijst. En koop koekjes. Tegen half 1 moesten we een oudere klas les geven. Nu stonden we met zen 3en voor de klas. Het ging iets beter met de ouderen maar het is soms moeilijk om de orde te houden en om dingen te verzinnen. Na de les dag was ik kapot. Die avond gingikdanook vroeg op bed.

Dinsdag een nieuwe dag een nieuw begin. Dit keer stonden we in de ochtend weer met zen 4 voor de klas. We deden weer het zelfde als maandag. The body en de liedjes. Ook speelden we een game buiten. Na de luch die ooo zo heerlijk wasNOTstonden we we voor een klas met jongeren kinderen.Dit keer ging het goed want het was een klas die goed naar ons luisterde.Na de les dag nam ik in de middag een dutje en na het eten gingen we Singburi in. We gingen naar een groot shopping centra waar ik een trainginspakje heb gekocht. Want ja het les geven vind ik leuk maar ik zou dat niet in deze hitte elke dag kunnen. En vooral niet twee week achter elkaar. Ik kwam ook oorspronkelijk voor het weeshuis.Ikmoets ook wennen aan de verandering.Dus zo heb ik besloten volgende week Thai Box lessen te volgen. Ja jullie lezen het goed. Volgende week zal ik er elke dag om 6 uur af moeten om om half 7 klaar te staan. We eten bij de sport school en krijgen daarna Thaise box les tot 10/ 11 uur. Daarna hebben we lunch en rust tijd en daarna gaan we om half 4 weer gewoon verder tot het donker wordt. Een voor proefje krijg ik zaterdag want dan gaan we naar een Thaise box wedstrijd hier in de buurt.
Ik heb er zin in! Weer vol uit sporten en dood gaan.:P Na het shopping centra te hebben bezocht kwamen er in de avond 35 Israeliers langs. Het was een druktevan ja welste. Maar het was erg gezellig om ze te ontmoeten. Ze vroegen allemaal natuurlijk wat voor studie je doet en waarom je hier bent. En ook de beroemde vraag over hoe oud je bent? Nou als ik dan 17 zeg zit de helft van de mensen mij met een scheef hoofd aan te kijken. Niemand gelooft dat hier. Te mooi. Het was uiteindelijk een gezellige en late avond geworden.

Vandaag hadden we een korte les dag. Van 09:00uur tot 11:30. Dit maal stonden we met zen tween voor de klas. Ik had nu de smaak te pakken en geloofde ook echt dat de kinderen wat leerde. We zouden vanmiddag gaan zwemmen alleen regend het hier al de hele dag erg jammer. Dus gaan we tegen eind van de middag naar SIngburi om daar te dineren. En waarschijnlijk gaan we vanavond uit met de Israeliers. Nog twee les dagen en dan weekend. DIt weekend blijven we in SIngburi vanwege de Thai Box wedstrijd. Het zal veel zwemmen en zonnen worden. En weer even trainen natuurlijk.

Lieve lezers tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Rob

Lieve Roos,
Mijn dochter voor de klas en dan head, shoulder, knee and toe. I am proud and flabbergasted. Leuk om jou op de foto's te zien in de schoolklas. Thai boxen! Wow, geef ze van katoen. Hier gaat alles z'n gangetje. Mama hard aan het werk. Loes op kamp op Ameland. Luuk tussen het bezorgen van Chinees (brommer) of pizza (auto) naar school. Ikzelf val kilo's per dag af met een verschrikkelijk vies Prodiet, waar je poepchagrijnig van wordt maar ook mooi slank. Veel ervaringsplezier met de lessen, geniet van het weekend en alle mensen om je heen en denk nog maar niet aan het mooie Holland.

Liefs en zoenen!

zussie

Hee laiverd. Wat maak je toch veel mee. Ik ook hoor haha. Heb weer zin om jou te zien. Ik mis je. Maar over een weekje zie ik je alweer!! Tijd gaat snel. Ga zo door. Succes met thaiboxen. Tot snel lief zusje. Dikke kus Xxxx

Margriet C

Hey Rosie, what a nice pictures!
A big hug from me.

Anne de Jong

Hai Roos,
ik geniet erg van je verhalen. Ik wist niet dat je zo goed kon schrijven. Ook zonder je foto's krijg ik prachtige beelden voorgeschilderd. Maar het is ook bijzonder om te horen hoe je het allemaal beleeft, en wat het allemaal met je doet. Dat had ik op mijn zeventiende nooit gekund.
Dus: blijf schrijven, en pas goed op jezelf!
Anne

Lieneke

Hé die stoere Roos,
je doet het aardig als juf zeg. Ik zou welstiekem achter in een hoeke willen zitten om het mee te maken. Nou ja ik zou wel meer willen...ook lekker lang hangen in die heerlijke zee, beetje snorkelen, lekker de warme zon voelen op het strand. Al die indrukken, fantastisch voor je om mee te maken. En wat levenslessen begrijp ik (hihi). Ook nooit verkeerd. Leuk dat je telkens ook zo fijn contact hebt met verschillende mensen. Oh maar één ding zou ik echt niet met je willen ruilen:Thaiboxen. Vreselijk lijkt me dat. Maar ik wil wel graag je verhalen erover horen.
En op onze manier doen wij ook ons best: morgen ga ik met Margriet en Irmgard wat wij noemen Pilatessen, in ieder geval wat spieren trainen. Wie weet wordt dat wat. (we zullen ons best doen om niet de tijd te vullen met oeverloos bijkletsen).
Lieve Roos, nog veel plezier (wat een mooie Israëlier op die foto met jou zeg:) )en ik lees je verhalen wel weer.
Veel liefs, Lieneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active