rooswielink.reismee.nl

Angst is mar veur eben, spiet is veur altied.

Lieve Lezers,

Een drenths nummer dat mijn vader aan mij liet horen toen we op weg gingen naar mijn oma in Vaassen was het nummer: Angst is mar veur eben, spiet is veur altied van Daniël Lohues. Nu ben ik niet een echte grunninger maaral helemaal geenechte drenthen voorstander van grunningse/ drenthseliederen maar dit lied inspireerde mij wel.
De titel zegt het al angst heb je maar even en spijt is voor altijd. Spijt van je daden in het levenzullen altijd bij je blijven angstzul je kunnen weg nemen.
In Thailand zal ik zeker heftige dingen mee maken en een hoop angst momenten hebben maar ik zal niet een vlucht eerder terug nemen naar dit koude kikkerlandje. Spijt zul je dan krijgen... Deze ervaring/kanslaatik nietlopen.Bij angst momenten zal ik aan dit lied denken. Het geeft mij motivatieom door te gaan en niet bij de pakken neer te gaan zitten.

Nog een week en dan ben ik weg! De zenuwen beginnen zolangzamerhand te komen. De spullen moeten worden ingepakt en afscheid zal er genomen worden. Een maand helemaal alleen in het buitenland. Een nieuwe stap zet ik mijn leven.Deze stap zal ik voor het eerst zetten op de grond van het vliegveld in Bangkok. Een stap waar ik geen spijtvan ga krijgen. Een stap naar een hele andere wereld, een stap naar een ander leven.

Liefs Roos

Reacties

Reacties

Susanne

Ik wist dit helemaal niet :o

De Postema's

Ha, dit doet ons als Friezen in Groningen natuurlijk goed, zo'n Drentse titel! Wat een avontuur ga je beleven joh, we kijken uit naar je verhalen! Dikke tuut, HBBHO

margriet

Lieverd, wat heb je dit toch weer mooi onder woorden gebracht. Ik ga er ook helemaal vanuit dat je daar een goede tijd krijgt. t Is alleen een ietwat andere wereld waar mensen op een andere manier leven!

Margriet Couperus

Lieve Roos, met deze wijze woorden gaat het goed komen, veel succes in je grote avontuur. Ben heel benieuwd naar je verhalen.
Liefs, Margriet

Neef

Nicht!

Wat goed van je! Ik zal je zeker blijven volgen.
Één ding weet ik nu al; jij zal zeker niet misstaan in het land van de glimlach. Er zal vanaf nu meer gelachen worden daar.
Prachtig nummer trouwens, ook goed te verstaan veur ons Tukkers.
Succes met de kinderen daar!

Neef

Rob

Och, och wah hei da weer mooi uh zeg. As heufdsponsor van oe project kan ik oe wel zeggen da ek gean spiet heb dat ie deur henne goat. Moar angst he 'k wel. It geet mie sums dunne doar de broek. Heffe doar ook een litie van a moakt, fuer de thusblievers?

Dikke smok

bozena

waat mooi ,lieve Roos je ben sterk

Geertje Weert

Jeh ja daar ben je dan. Wat een cultuur shock. Leuke verhalen.
Tot snel Geertje Weert bureau HVeen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active