rooswielink.reismee.nl

Sawasdee Kha!

Lieve Lezers,

Ik zit hier nu een paar dagen in het vrijwilligers huis en heb het erg naar mijn zin. De engels taal gaat nog niet heel soepel maar ik doe mijn best. In tussen hebben wij tempels bezocht,thais gekookt en een thaise dans geleerd. De tempels zijn mooi en groot maar soms veel het zelfde. We zeggen hier in Thailand same same but different.Ook hebben wij gisteren de floating markte bezocht. Nou ja zo ver het een floating market was. Want je kon wel een tocht in een boot doen maar je dan van af de boot geen dingen kopen. Dus hebben wij daar rond gelopen. Ook waren daar Olifanten maar die werden daar zo mishandeld dat het gewoon zielig is om op te rijden. Met de vrijwilligers is het hier ook erg gezellig, We zijn inmiddels ook naar het Lokale zwembad geweest wat erg lekker was. Het water was alleen niet erg afkoelend. Het weer is hier erg lekker maar ook benauwd warm. Overdag hebben we zon wat bewolking en in de avonden regen en soms onweer. Maar bruin worden zal ik. Vandaag bezoeken we de school waar kinderen opzitten en daarna is het weer even tijd om naar het zwembad tegaan. Heerlijk want het weer is vandaag beter dan gister. We eten hier veel rijst en groenten en fruit soms veel van het zelfde. Wat ik wel lastig vind want ik vind 3 dagen macaroni al zwaar. Gelukkig hebben we gister van een Nederlander een stuk worst gehad. Dan is het echt om te smullen!!Het weekend ga ik Bangkok in met vrienden we gaan naar een markt om te shoppen en natuurlijk uit! En volgende week ga ik heel wat anders doen dan gepland. Ik ga namelijk naar de eilanden!! Ja en daar ben ik erg blij mij. Het wordt een Beachweek. Zon zee en strand en even uit rusten van alles. Ik ga daar heen met een nederlander en nog twee belgen en waarschijnlijk ook nog een Zweed. Dus veel nederlands!!:P De verandering is omdat de weeshuizen hier zijn overstroomd en ik ook wat meer rust wou. De jungle tocht gaat niet meer door vanwege het regen seizoen.

Lieve lezers ik wens jullie een goede dag toe mijne zit er al voor de helft op!

Liefs Roos

Reacties

Reacties

Margriet

Wat een bende indrukken he?! Geniet er lekker van en rust lekker uit! zoenen

Mathilde

He lieve Roos! Echt ontzettend leuk om je verhalen te lezen. En wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Rust straks lekker uit en geniet van de zon!! Liefs

opa

Krijg de indruk dat jij straks niet meer naar huis wil, wij zeggen wel eens Oost West thuis is het ook niet alles (of best) welk land vind jij het mooiste het koude kikkerland of het warme waar jij nu een kleine week zit.
Hier is het momenteel koud en veel regen, wens je nog een paar mooie weken en behouden terugkeer, lievs van je Opa aan mijn kleindochter Roos.

Margrita

Ha die Roos, Hier alleen regen en storm dus geniet maar van die warmte. Erg leuk om je ervaringen op deze manier te volgen. Liefs van ons 4en.

de muizen

Ha die nicht,

wat ontzettend leuk om al je ervaringen te lezen. Wat een indrukken doe je zo op in een week.
Ben wel een beetje jaloers; lekker weer, lekker eten en even niets doen. Geniet er goed van!

Veel plezier,

Dianne en fam

Vesna

Klinkt allemaal groots!!
Geniet ervan meid, leuk om zo te lezen wat je allemaal aan het uitspoken bent!

xx Ves!

Malou

He meid!

ik vind het echt super om je verhalen te lezen.
Klinkt hartstikke leuk allemaal en ik kan niet wachten op je volgende verhaal/ ervaring die je met ons gaat delen.
Geniet er van.

Dikke knuffel!

Margriet C

Lieve Roos, ik kijk weer steeds uit naar je verhalen, zo te horen heb je het echt erg leuk. Geniet maar van het prachtige land en veel plezier op de eilanden.
Smok!

Tom

Capuncap?

klinkt goed allemaal welke kho ga je?

xx

Rob

Sawasdee Kha! Tja, ik ben mijn Thaise woordenboek kwijt, want dat heeft mijn dochter mee. Het lijkt wel Fries! Vanavond reed ik tussen Drachten en Groningen een grootscheepse politiecontrole in. Alles netjes okee natuurlijk met meneer Wielink. Aardige mensen die toekomstige collega's van jou. Skaramadehe Tjoe!

Gerard pliesie Heerenveen

Hoi Roos,

Wat een geweldige reis ben je aan het maken. Je geniet er goed van, alleen nog niet bruin.

Alice

Dag Roos, wat een heerlijke verhalen! En veel verschillende indrukken, hé? Blijf lekker genieten, hoor!
liefs, Alice

Opa

Watr is de wereld veel veranderd heb de tijd meegemaakt dat een vliegtuig vanaf Amsterdam naar Batavia een week duurde, nu doen ze het in 22 uur, als mijn moeder een brief stuurde ( heb er nog diverse van) was ik blij nieuws te lezen, nu met de mail post kun je er op wachten het kost niets maar moest ma er een postzegel op plakken .\
Roos nog geen 18 jaar en dan al zo`n verre reis, wat zijn veel Nederlanders rijk, denk aan mijn eigen jeugdjaren werkte op mijn 14 jarige leeftijd verdiende 2.40 aan guldens en kreeg als zakgeld een kwartje en moesten wij 48 uur in de week werken, de kachel werd gestookt op cooks of eierenkolen en moesten de kachel aanmaken met papier en kleine stukje hout, het eten werd ook dikwijls op de kachel klaargemaakt. Toen was de tijd veel rustiger, behgalve tijdens de moffentijd 1940-45 hebben veel mensen met de dood moeten bekopen met honger vooral het laatste jaar was heel erg.
Verder geen nieuws hartelijke groeten, nu je er al meer dan een week dit succes Roos en kusje van Opa.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active