rooswielink.reismee.nl

Hangover 3/ Bangkok

Lieve Lezers,

Leuk om al jullie reactie weer te lezen en dat jullie uit kijken naar mijn volgende verhaal. Nou hier komt ie en het is een groot avontuur geweest. Ze zeggen hier dat het wel de Hangover 3 lijkt!

Vrijdag middag nadat we bij de monkey tempel zijn geweest (waar we trouwens niet in zijn geweest vanwege iedereen bang was om Rabische te krijgen) zijn we naar Bangkok gegaan. We hadden eerst al problemen met de taxi omdat iemand 500 bath gaf en geen wisselgeld terug kreeg. Ja daar zijn de Thaise mensen er goed in. Vervolgens na een reis van 2 uur dan eindelijk aangekomen in Bangkok. We hadden er allemaal erg veel zinnen en konden niet wachten om uit te gaan.Onze jongens wisten een hotel waar we goedkoop konden overnachten. De kamer leek wel een gevangenis! Maar goed slapen deden we toch niet veel. Eenmaal omgekleed en wel zijn we Koasarn Road op gegaan. Daar kwamen we ook onze andere nederlandse vrienden tegen. We besloten wat te drinken en gezellig te kletsen. Het was bijzonder om daar te zitten. Overal waar je keek stonden nog gewoon markten en ik weet niet hoeveel mensen wel niet aan mijn tafel kwamen om dingen te verkopen. Het was niet normaal. Na een paar drankjes te hebben genuttigd besloten we de Pub optezoeken. Het was een geweldig gezicht toen je eenmaal de pub binnne liep. Het was een grote discohtheek met een grote zit hoek. Het uitgaansleven is daar zoveel anders dan in Nederland. Je zag genoeg ladyboys en goenoeg vieze mannetjes rond lopen. We gingen met ze alle helemaal los!! Maar omdat je wel met een aardige grote groep bent raak je gemakkelijk mensen kwijt. En dat gebeurde nauuurlijk ook. Maar ook ontmoette je daar weer nieuwe reizigers wat ook erg leuk was! Na wat gedanst te hebben wou ik wel wat andere tents zien. We besloten naar een soort jazz tent te gaan. Het was er erg druk. Maar ze hadden goede muziek. Na een tijdje te hebben gedanst kwam de ellende dan. Onze Sam uit London had 1000bath betaald voor een pakje sigaretten en ja ook hij kreeg geen geld terug het enige wat hij terug kreeg was een stoot. Hij kwam over de rooie helemaal naar ons toe en was van plan te gaan vechten. We hebben hem rustiger gekregen en zijn naar buiten gegaan. Mijn avond kon niet meer stuk ehmmm nee dit was nog maar het begin. Ik was moe en wou naar huis alleen kon dat moeilijk aangezien ik d weg al niet meer wist. We besloten om naar een Pinkpop show te gaan. Want ja ze zeggen als je in Thailand bent moet je daar heen. Ik wist niet zo heel goed wat ik kon verwachten. Een maal daar aangekomen keek ik de ogen uit me kop. Het was eerst wel grappig om te zien wat voor dansen ze deden enzo. Maar daarna was het niet meer leuk. Onze Zweedse vriendin ik noem haar ook wel het wandelende fonds vond het niet kunnen dat er zo'n jong meisje op het podium half naakt stond te dansen. Ze besloot haar te kopen voor 3000 bath. De meningen waar erg verschillend want help je nou het meisje of de pooier?? Het meisje was haar idegeval erg dankbaar want ze moest veel huilen. Dit gaf zo'n indruk op mij waar van ik dacht waar in godsnaam ben ik beland! Eenmaal buiten aangekomen heeft onze zweed het meisje naar huis gestuurd en gezegd dat ze de volgende dag met ons mee naar de weekendmarket moest als gids. We reden terug in de tuk tuk en ik had zo ongeloof van wat er die avond was gebeurd. En toen zag ik pas ook hoeveel mensen er daar wel niet op straat slapen of vragen of je dingen wil kopen van ze. Ikkreeg toen mijn cultuurshock.Het was nier normaal.Eenmaal in bed aangekomen was ik kapot. De volgende ochtend moesten we er vroeg uit om wat van Bangkok te kunnen zien. En mevrouw wou natuurlijk shoppen. Maar onze vriendin zou ook komen. Na meer dan een uur te hebben gewacht heb ik gezegd ik ga hier niet mijn tijd verdoen en ga nu gewoon weg. Dus ik met mijn nederlandse vriend op pad naar de weekendmarket. Maar ja ineens kwam onze zweedse vriendin ook want ze dacht ik wacht ook niet meer langer op haar. Eenmaal op de markt aangekomen kon ik alle gebeurtenissen even van me afkopen. Het was een zeer grote markt met veel leuke dingen. Na de markt te hebben bezocht besloot onze zweedse vriendin naar huis te gaan ik dacht gelukkig want van haar word je niet altijd even vrolijk. Ik en mijn nederlandse vriend besloten om naar de hoogste toren van Bangkok te gaan. Het was een prachtig uitzicht! Bangkok is niet normaal groot en heeft mooie gedeeltes en mindere arme gedeeltes.Nahet gebouw te hebben bezocht zijnwe nog wat winkels ingegaan en zijn vervolgens terug gegaan naar de groep. We zijn 's avonds met zen allen wat gaan eten. Ook met een nieuwe nederlands meid erbij. Een reisgenoot had haar al eerder leren kennen en kwam hij weer tegen in ons hotel. Ik kon het goed met haar vinden en had een veel betere avond dan de dag ervoor. We zijn naar een jazz tent gegaan en hebben leuke liedjes mee gezongen. Na wat drankjes te hebben genuttigd besloten we weer de pub op tezoeken. Eenmaal bij de pub aangekomen bevond zich daar en hevige veschtpartij met stroom stoten aan toe. Het was niet normaal. Maar dat liet mijn avond niet verpesten. We hadden het erg naar ons zin in de pub ook al was ik alleen over gebleven met mijn nieuwe nederlandse vriendin. Want de rest liep overal rond. We hebben op gevemoment even wat rust gepakt en zijn mensen wezen kijken. Het is dan echt raar om tez ien wat er allemaal in zo Pub gebeurd. Erwas een Australische man en die gafzijnvrijgezellen feest in Bangkok en ik hadal even met hem een praatje gemaakt er over. Maarevenlater zag ik hem zoenen met een vrouw! Ik dacht watgebeurd me hier! Hij ging over een maand trouwen. Maar ja als hij daar nou geluk van wordt! Na een gezellige avond te hebben gehad besloten we weer terug te gaan naar ons hotel. Daar hebben we nog wat staan kletsen. De volgende morgen stonden wevroeg op we aten met zen allen ontbijt. Het was heerlijk ik kon eindelijk vlees en kaas eten! Geen rijst of noedels! Na te hebben ontbeten besloten we de taxi terug te pakkennaar het busstation en van af daar naar huis te gaan.Het was een weekend onnooit te vergeten. We hebben meerbeleefd dan welk ander die hier zit. Morgen gaan we naar het strand. Het is ene lange reis maar ik kijk er zeker naaruit!

Lieve lezers ik ga kijken of ik wat foto's kan plaatsen aangezien de camera wat raar doet weet ik niet zeker of het lukt. Maar ik zeg jullie tot de volgende keer!

Liefs mij

Reacties

Reacties

Margriet C

Ha stoere meid, ik vind het zo leuk om je verhalen te lezen. Moet ook wel lachen om je belevenissen maar af en toe wel shocking hoor! Volgens mij vliegen voor jou de dagen voorbij,
steeds weer allemaal die indrukken. Ik kijk uit naar je volgende avonturen.
Kus, Margriet

Rob

Dag lieve Roos,
Dachten wij nog een aardig bewogen weekend te hebben met vrijdag een waterpolobbq bij Arjen en Maria en zaterdag het 50 verjaardagsfeest van Margrita, maar dat valt in het niet bij jouw belevenssen. Pfffffffffff, je maakt wat mee. Dat zal vast veel discussie opleveren met je reisgenoten, leuk hoor om je daarover een mening te vormen. Loes en ik zijn zaterdagochtend naar oma geweest en we hebben haar om en om jouw verhalen voorgelezen. Ze vond het prachtig en zo mooi als jij schrijft! Ze zei dat ze op haar 17e dat allemaal niet mee maakte. Dat was in 1947. Ze ging dan op de fiets vanuit Vaassen naar Emst of Heerde en zoende af en toe een knappe man. Wat een verschil he? Nu op naar het strand en weer Thailand op een andere manier leren kennen.
Liefs!

wim v.d. Kleij

wat een belevenissen! Er zijn er maar weinag die dat nadoen. wij zijn een aktieve-sportieve-familie.
Zelf was ik een week op TV-West te zien als de oudste windsurfer van Nederland. Van huis uit naar het meer in Zoetermeer. Alleen stond er niet zo veel wind dat ik kon presteren-goed in plane kon gaan! Maar het was toch wel een ervaring rijker. Verder hoop ik dat je nog veel gaat zien op deze lange reis, en hou alles in de gaten door iedere dag even mijn postvak te openen.
Groetje en tot mails. Ome Willem.

Jacqueline

Heey meid!
zo te zien heb je alweer veel dingen mee gemaakt en het erg naar je zin daar! Hoop dat je nog meer dingen gaat zien! Kijk er erg naar uit om je volgende verhalen te lezen!
Meid wees voorzichtig en we zien elkaar snel!

kus!

Corrie

wohdat is anders dan elke morgen om 5.45 uur in het water te liggen en iemand horen zeggen 400 bc.
haha. Maar leuk om alles te lezen. En volgens mij heb je je nog geen minuut verveelt.
We missen je wel hoor op de training. Kan nog net eentje bij ,want de banen liggen echt vol.
Liefs. Corrie

Lieneke

Hey die Roos,
ik heb nu ook de weblog via Rob gekregen. Wat heerlijk al die verhalen en foto's. Super dat je de tijd vindt om je ervaringen zo te delen. Vroeger ging mijn beste vriend een lange reis maken naar Indië, Tibet en dergelijke. We schreven elkaar (per luchtpost) maar dat duurde dan heel erg lang voordat je brief aankwam en je er eentje terug kreeg. Bovendien moest hij aan iedereen brieven schrijven terwijl jouw berichten voor velen aankomen. En dan die foto's erbij!
Ik denk dat als je hier terugkomt dat je opnieuw een cultuurshock krijt. Geen boeddha's! Nou ja gelukkig wel disco's hier, dat dan weer wél! Ik zag dat je ook een foto had gemaakt van de politie. kijk daaar mee uit hoor want dat wordt in andere landen vaak echt niet op prijs gesteld. En Thailand is niet mals als ze vinden dat je het fout doet.
Hier gaat het goed, we hadden het erg warm hier zaterdag (hihi), eindelijk weer eens een heerlijke dag. Nou ja het regent inmiddels alweer een beetje.
Liefie geniet volop!

Marc

Hey lief buurmeisje,

Wat tof om die fotos van je te zien en wat van je verhalen te lezen!! Ik wist niet eens dat je weg was (slecht he), maar echt cool dat je op reis bent naar Bangkok en vast ook zeker omstreken. Maar ik zal wat vaker deze site bezoeken ;)
Heel veel plezier lieve schat! en ik spreek je wel weer over je reis als je terug bent.

Dikke kus Marc

Luuk

hallo zusje,

Wat fijn dat je het daar zo leuk hebt. Het zal vast heel leuk zijn om in zo'n grote stad uit te gaan en over zo'n grote stad uit te kijken. Ik hoorde van pa en ma dat je nu naar een mooi strand toe ging? nou veel plezier en we spreken elkaar nog wel een keer

Kus je grote broer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active